PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ DLA ODKRYWCÓW W MARCU 2023 R.

TYGODNIOWA TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Odkrywcy i oszczędności.    realizacja 27.02.2023r.- 03.03.2023r.
  2. Na sklepowych półkach.      realizacja 06.03.2023r.-10.03.2023r.
  3. Matematyczny tydzień.       realizacja 13.03.2023-17.03.2023r.
  4. Na wiosenki powitanie.      realizacja 20.03.2023r.-24.03.2023r.
  5. W teatrze.                                realizacja 27.03.2023r.-31.03.2023r.

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO –WYCHOWAWCZE:

Dziecko będzie:

  • poznawało obrzędy i zwyczaje związane z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny;
  • ćwiczyło umiejętności budowania wypowiedzi na temat ilustracji;
  • wypowiadało się na temat tekstu literackiego;
  • poszerzało wiedzę na temat wiosennych zmian w przyrodzie;
  • nabywało poczucie stałości i rozumienia następstw zdarzeń czasowych;
  • poszerzało słownik czynny i bierny;
  • kształtowało umiejętność czytania ze zrozumieniem;
  • tworzyło okazje do zabaw parateatralnych;
  • rozwijało słuch muzyczny i ćwiczyło umiejętności wokalne;
  • stwarzało okazję do ekspresji słownej, ruchowej i plastycznej;
  • rozbudzało zainteresowania teatrem;
  • kształtowało umiejętności liczenia i posługiwania się liczebnikami porządkowymi;
  • poszerzało wiedzę o pracownikach teatru;
  • doskonaliło koncentrację uwagi i pamięć;
  • kształtowało percepcję wzrokową oraz zmysł dotyku;
  • ćwiczyło sprawność fizyczną i koordynację ciała;
  • rozwijało mowę i słuch fonematyczny;
  • rozwijało myślenie przyczynowo – skutkowe;
  • kształtowało umiejętności odpowiadania na pytania i budowania zdań złożonych;
  • nabywało umiejętności obserwowania i wnioskowania;
  • doskonaliło kompetencje matematyczne;
  • kształtowało odporność na porażkę lub niepowodzenie w zabawie;
  • rozwijało postawy proekologiczne;
  • rozwijało świadomość konieczności dbania o środowisko, a zwłaszcza oszczędzania wody;
  • nabywało umiejętności planowania zakupów oraz ich wartościowania;
  • klasyfikowało towary ze względu na ich wartość i przeznaczenie;
  • rozumiało, że ilość pieniędzy jest ograniczona;
  • zdobywało/utrwalało wiedzę dotyczącą sklepu, kupowania, zachowania się w sklepach;
  • znało sposoby gromadzenia pieniędzy (skarbonka, portfel, konto bankowe) oraz zalety oszczędzania;
  • znało walutę obowiązującą w Polsce;
  • wiedziało, co to jest konto bankowe, cena, do czego służy bankomat, kasa fiskalna, bank, paragon;
  • rozwijało percepcję słuchową i wzrokową;
  • pobudzało wyobraźnię i kreatywność;
  • kształtowało umiejętność budowania wypowiedzi w oparciu o wysłuchany utwór;

doskonaliło małą i dużą motorykę.