PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ DLA ODKRYWCÓW W MARCU 2023 R.
TYGODNIOWA TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
- Odkrywcy i oszczędności. realizacja 27.02.2023r.- 03.03.2023r.
- Na sklepowych półkach. realizacja 06.03.2023r.-10.03.2023r.
- Matematyczny tydzień. realizacja 13.03.2023-17.03.2023r.
- Na wiosenki powitanie. realizacja 20.03.2023r.-24.03.2023r.
- W teatrze. realizacja 27.03.2023r.-31.03.2023r.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO –WYCHOWAWCZE:
Dziecko będzie:
- poznawało obrzędy i zwyczaje związane z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny;
- ćwiczyło umiejętności budowania wypowiedzi na temat ilustracji;
- wypowiadało się na temat tekstu literackiego;
- poszerzało wiedzę na temat wiosennych zmian w przyrodzie;
- nabywało poczucie stałości i rozumienia następstw zdarzeń czasowych;
- poszerzało słownik czynny i bierny;
- kształtowało umiejętność czytania ze zrozumieniem;
- tworzyło okazje do zabaw parateatralnych;
- rozwijało słuch muzyczny i ćwiczyło umiejętności wokalne;
- stwarzało okazję do ekspresji słownej, ruchowej i plastycznej;
- rozbudzało zainteresowania teatrem;
- kształtowało umiejętności liczenia i posługiwania się liczebnikami porządkowymi;
- poszerzało wiedzę o pracownikach teatru;
- doskonaliło koncentrację uwagi i pamięć;
- kształtowało percepcję wzrokową oraz zmysł dotyku;
- ćwiczyło sprawność fizyczną i koordynację ciała;
- rozwijało mowę i słuch fonematyczny;
- rozwijało myślenie przyczynowo – skutkowe;
- kształtowało umiejętności odpowiadania na pytania i budowania zdań złożonych;
- nabywało umiejętności obserwowania i wnioskowania;
- doskonaliło kompetencje matematyczne;
- kształtowało odporność na porażkę lub niepowodzenie w zabawie;
- rozwijało postawy proekologiczne;
- rozwijało świadomość konieczności dbania o środowisko, a zwłaszcza oszczędzania wody;
- nabywało umiejętności planowania zakupów oraz ich wartościowania;
- klasyfikowało towary ze względu na ich wartość i przeznaczenie;
- rozumiało, że ilość pieniędzy jest ograniczona;
- zdobywało/utrwalało wiedzę dotyczącą sklepu, kupowania, zachowania się w sklepach;
- znało sposoby gromadzenia pieniędzy (skarbonka, portfel, konto bankowe) oraz zalety oszczędzania;
- znało walutę obowiązującą w Polsce;
- wiedziało, co to jest konto bankowe, cena, do czego służy bankomat, kasa fiskalna, bank, paragon;
- rozwijało percepcję słuchową i wzrokową;
- pobudzało wyobraźnię i kreatywność;
- kształtowało umiejętność budowania wypowiedzi w oparciu o wysłuchany utwór;
doskonaliło małą i dużą motorykę.