KONKURS GAZETKOWY!
Zapraszamy wszystkie przedszkolaki do udziału w Przedszkolnym Konkursie Gazetkowym – „Portret mojej babci, mojego dziadka”, który trwa do 19.01.2023 r. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 20.01.2023r.
MIĘDZYPRZEDSZKOLNY KONKURS PLASTYCZNY „ZIMA W LESIE” – konkurs plastyczny zorganizowany przez nasze przedszkole dla dzieci z naszego i innych przedszkoli, który trwa do 20.01.2023r., a jego uroczysty finał nastąpi 25.01.2023 r.
05.01.2023r., godz.9.30 – Zimowe zabawy Tygrysków.
9-13.01.2023r. – Tydzień Realizacji Projektu „Mały miś w świecie wielkiej literatury” – „Emocje w życiu codziennym” podczas którego Tygryski codziennie będą poznawać inne emocje – nieśmiałość, strach, radość, złość i smutek.
17.01.2023r., godz.10.00 – Zapraszamy Babcie i Dziadków Tygrysków do obejrzenia występów wnucząt. Życzymy dużo uśmiechu i radości z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka babciom, prababciom, dziadkom i pradziadkom naszych przedszkolaków.
18.01.2023. – Dzień Bałwana.
20.01.2023r., godz.9.30 – Tygryski obejrzą film w prawdziwym kinie sferycznym (czyli olbrzymim namiocie-kinie w którym film wyświetlany jest na ścianach i suficie namiotu) . To będzie niesamowita przygoda!
20.01.2023r., godz. 13.15 – Rozstrzygnięcie Konkursu Gazetkowego i wręczenie nagród.
22.01.2023r. – Tygryski rozpoczną dzisiaj przygotowania ptasiej stołówki.
25.01.2023r., godz.9.30 –Przedstawienie teatralne pt. „Pan Wodorek i Superbohaterowie” w wykonaniu aktorów z Teatru Pomarańczowy Cylinder.
27.01.2023r. – Dzień Puzzli.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA STYCZEŃ 2023 ROKU:
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
- Zimowe zabawy.
- Emocje w życiu codziennym.
- Moja babcia i mój dziadek
- Ptaki zimą.
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
Dziecko będzie:
– posługiwać się nazwami części swojego ciała;
– grupować obiekty wg wielkości; koloru; rodzaju;
– rozwijać umiejętność posługiwania się kredkami, klejem oraz pędzlem;
– powtarzać proste rymowanki;
– doskonalić poczucie rytmu;
– przestrzegać reguł zabawy;
– wzmacniać siłę mięśni rąk i nóg;
– posługiwać się określeniami: mały, duży, mniej, więcej, tyle samo;
– rozpoznawać i nazywać kolory
– uczyć się budować proste wypowiedzi zrozumiałe dla otoczenia;
– grupować przedmioty według rodzajów;
– lepić z plasteliny;
– reagować na sygnały słowne, wzrokowe, słuchowe;
– ilustrować ruchem treść piosenki;
– uczestniczyć w zabawach ruchowych;
– rozwijać ogólną sprawność ruchową;
– wykonywać ćwiczenia oddechowe z zachowaniem prawidłowego toru oddechowego;
– rozpoznawać przedmioty za pomocą dotyku;
– składać obrazek z części;
– odszukiwać określone elementy na obrazku;
– umieszczać pasujący element na odpowiednim miejscu obrazu;
– wyszukiwać pary takich samych obrazków;
– rozpoznawać charakterystyczne cechy zimy;
– rozpoznawać i nazywać wybrane sporty zimowe i sprzęty z nimi związane;
– rozumieć potrzebę pomagania ptakom zimą;
– rozpoznawać różne emocje;
– ćwiczyć właściwe interpretowanie swoich emocji;
– poznawać sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami;
– wzmacniać więzi emocjonalne z rodziną poprzez kształtowanie bliskich więzi z babcią i dziadkiem;